Kategoriler: Age of Empires

Age Of Empires (1997)

Age Of Empires (1997)

Age of Empires (Türkçesi: İmparatorluklar Çağı), 1997 yılında Ensemble Studios tarafından yapılan ve Microsoft tarafından piyasaya sürülen gerçek-zamanlı strateji oyunudur. Tarihi gerçeklerden kaynak aldığı idda edilen senaryosu ile dikkat çeken bir oyundu. Oyun içerisinde Taş Devri döneminden Demir Çağına dek süren bir zaman ele alınıyor. Motoru Genie ile de dikkat çeken oyun, 2B bir grafik dokusu kullanmasına rağmen o dönem için görülmemiş grafikleriyle de öne çıkmıştı.

 

Age Of Empires Oyununa Genel Bakış:

Age Of Empires oyunun asıl amacı, teknolojik olarak Taş Devrinden, Demir Çağı’na kadar ilerlemek, ve askeri bir güç oluşturup düşmanları yenmektir. Kaynak toplamanın büyük önem teşkil ettiği oyunda, kaynak toplamak için oyunda yarattığınız vatandaşları kullanıyorsunuz. Saldırı için binalarda belli kaynaklar kullanarak askerler yetiştirip, bir ordu oluşturabilirsiniz.

Age Of Empires Oyunu Nasıl Oynanır:

Age Of Empires oyunu farklı milletler ile oynanabilen, birbirinden farklı amaçların yapılmasının istendiği senaryolarla tek kişi olarak oynanabilmektedir. Üstün olma, egemen olma mantığı kullanılan oyundaki birimlerin çeşitliliği oyuncuyu değişik stratejiler kurmaya zorluyor. Çıktığı zaman Multiplayer (Çoklu oyuncu) olarak internet üzerinden oynanılmaya izin veren oyun, en fazla 8 kişilik haritalarda değişik modlara ev sahipliği yapıyor. GameSpy’ın da desteklediği oyun, turnuvalar için de uzun süre kullanıldı. 12 Milletin bulunduğu oyunda bu milletler; Choson, Shang, Yamato, Babylonians (Babil), Hittites (Hitit), Persians (Farslar), Assyrians (Asurlular), Egyptians (Eski Mısır), Sumerians (Sümerler), Greeks (Yunanistan), Minoans(Minos Uygarlığı), Phoenicans(Fenikeliler).

Age Of Empires Oyun İçeriği ve Gelişim:

Teknoloji
Oyunda teknoloji çok büyük bir önem taşıyor. Çağ atladıkça ihtiyaç duyulan teknolojilerin fiyatları arttığından dolayı kaynak kazanma mantığı ile verimli topraklara yerleşmenin önemi artıyor. Duvarlar her ne kadar koruma sağlasa da, oyuncuyu içeri hapsettiğinden dolayı bu açıdan oynanışa büyük darbe vurabiliyor. Oyunda, rakibe göre strateji de geliştirmek zorunlu oluyor. Mesela A Oyuncusu eğer piyadelere ağırlık vermişse, B Oyuncusunun okçulara ağırlık vermesi yerinde olur. Buradan yola çıkarak B Oyuncusunun okçu teknolojisini geliştirmek için kaynak toplaması gerekir. Aynı zamanda, aynı kural kuşatmalarda da geçerli, eğer X Oyuncusu binaların dayanıklılığını arttırmaya yönelik teknolojiler geliştirmişse, ona rakip Y Oyuncusunun mancınık benzeri kuşatma silahlarının teknolojilerini geliştirmesi uygun olur.

Binalar
Oyundaki en önemli bina Town Center / Şehir Merkezi, çünkü o yıkılınca oyun kaybediliyor. Oyunda Kışla, Ahır, Okçu Kışlası gibi birçok askeri binanın yanında nüfus sayısını arttırmak için evler de bulunmakta. Fakat oyundaki önemli bir diğer bina ise Wonder/Dünya Harikası. Oyunda bir Wonder dikmemizin ardından eğer oyuncular onu 15 dakika yıkılmasına izin vermeden ayakta tutabilirse oyunu kazanabiliyorlar. Fakat Wonderlar inşa etmesi çok uzun süren binalar olduğundan bu kazanma yöntemi pek tercih edilmeyebilir.

Üniteler
Oyunda kara ve denizde ayrı ayrı üniteler bulunmakta. Teknoloji ilerledikçe ünitelerin görünüşleri ve özellikleri değiştiğinden, her çağ için farklı taktikler kullanmak zorunda kalınıyor. Kara savaşlarının çok fazla ağırlık taşıdığı bu oyunda üniteler Barracks / Kışlalarda yetiştirebiliyor. Kuşatma silahları da oluşturabilirsiniz. Gerilen sıkı duvarları ve binaları yıkmak için mancınık gibi silahlara ihtiyacınız var. Stable / Ahırlarda ise atlı üniteler yetişiyor. Archery / Okçuluk Kışlalarında ise okçular yetiştire biliniyor. Gemi üniteleri ise oyunun liman bölümünden yaratılıyor.